Keukens verkopen. Veel concurrentie, een hoge waarde per lead en heel veel koude leads via google. Dat is de gedachte die gelijk bij ons op kwam toen Gerrit ons benaderde voor een nieuwe website. Samen hebben we zijn huidige website geanalyseerd en we kwamen er al snel achter dat zijn website keihard afgestraft is door Google. Hij was nauwelijks vindbaar! Dat moest snel opgelost worden. Liever vandaag dan morgen.
We zijn aan de slag gegaan met de website van Van Eigen Hand. Een simpele onepager die omgetoverd moest worden naar een SEO verantwoorde website, gebouwd voor de toekomst. Met als eerste doel snel een fundament neerleggen, om de website later SEO optimaal te maken. Hiervoor hebben we voor Gerrit een faseplan gemaakt. Dit doen we vaker voor klanten. In een aantal stappen uiteen zetten hoe we in het komende jaar of de komende jaren de website optimaal krijgen. Hierbij een versimpeld inkijkje in hoe we dat opzetten:
Fase 1: Snelle Lancering van een Website met een aantal pagina’s
- Analyse huidige website
- 1 uur quick scan
- Ontwerp en ontwikkeling van de vernieuwde website
- Nieuw fundament leggen onder de website (WordPress met Bricks)
- Standaard template invullen met de volgende pagina’s: Home, Contact, Portfolio, Over ons
- Integratie van een basic contactformulier.
- Tijd: 3 weken
Fase 2: Strategie bepalen voor de website: De conversie verhogen
- Analyse en structurering van de huidige website
- 1,5 uur overleg om feedback op de website te bespreken en de uitbreiding te plannen.
- Analytics achter de website worden grondig doorgenomen, en er worden conclusies getrokken.
- Tijd: 1 week
- Starten van een zoekwoordenonderzoek
- We kijken hoe je concurrenten gevonden worden, en beginnen te richten op de zoekwoorden waar mensen nu op dood lopen.
- Tijd: 2 weken
- Website optimaliseren
- Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek, de analyse van de website, en de beschikbare kennis over bezoekersgedrag wordt de website opnieuw ingevuld om zo meer conversie te krijgen.
- Tijd: 4 weken
Fase 3: Meer verkeer op de website
- Google Ads campagne opzetten
- Bepalen, wat mag een lead kosten
- Inrichten van een goede campagne aan de hand van het zoekwoordenonderzoek en de eerdere campagnes van Van Eigen Hand
- Tijd: 1 week
- Social Media strategie opzetten
- Bepalen, waar zit de doelgroep
- Plan maken op content creatie
- Tijd: 2 weken
Fase 4: Optimalisatie: Blijf actief je website optimaliseren en blijf actief campagnes draaien en verbeteren. In deze fase kijken we samen naar hoe de verschillende onderdelen rondom je marketing draaien. We maken een plan hoe we actief blijven verbeteren, en hoe we actief leads binnen blijven halen. Zonder risico, alles op basis van de data die we eerder hebben verzameld.
We zijn in december begonnen met Fase 1. Snel een mooie online omgeving neerzetten. En dit is gelukt! We hebben gelijk een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd zodat we precies weten welke woorden het goed doen binnen Google. Binnen het budget van Gerrit hebben we binnen een paar weken een nieuwe website online gekregen die klaar is voor de toekomst! En het mooiste nieuws, de website en Google zijn weer vrienden!🥰